نصب و طراحی انواع سایت , انجمن , شبکه اجتماعی و فروشگاه های اینترنتی

تماس : 09338096067

ساخت انواع سایت و انجمن بر روی بهترین هاست های دنیا

  • ۱
  • ۰

دروپال چیست ؟

دروپال ( Drupal ) یک سیستم کد باز ( Open Source ) جهت مدیریت محتوای سایت ها می باشد . اگر شما کاربر مبتدی در کامپیوتر هستید و با دروپال نیز به تازگی آشنا شده اید ، بنابراین شاید این تعریف اندکی برای شما پیچیده باشد ...
قبل از هر چیز بدانید :

واژه کدباز به نرم افزار هایی ابلاغ میگردد که سورس کد آنها در دسترس عموم بوده و برنامه نویسان قادرند آنها را ویرایش و یا اصلاح کنند .



برای مشاهده ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید


بنابر تعریف فوق ، معنای کدباز برای آن دسته از افراد که کار با دروپال را آغاز کرده اند این است که برای این نرم افزار با ارزش ، هزینه ای پرداخت نمی کنند و می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند .همچنین شما با انتخاب این نرم افزار ، وارد اجتماع عظیمی از کاربران ، توسعه دهندگان و مدیران این پروژه می شوید که بسیاری از آنها قادرند به مشکلات شما در کار با این سیستم پاسخ دهند.

از دیگر مزایای نرم افزار های کدباز ، رشد و توسعه ی آنها در کمترین زمان ممکن است . زیرا افراد بسیاری در حال کار کردن با این نرم افزار ها و ارائه نظر در اجتماعات مربوطه هستند و این روند به بهینه سازی، رشد و توسعه ی یک نرم افزار کمک شایانی خواهد کرد و در نهایت آن را به سیستمی پایدار ، پر سرعت و مطمئن مبدل خواهد ساخت.

بسیار خب ، حال می پردازیم به این سوال : سیستم مدیریت محتوا ( CMS یا Content Management System ) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) ، نرم افزاری است که به شما کمک می کند تا مطالب خود را خلق کنید ، آنها را سازمان دهی و یا ویرایش کنید ، برخی از آنها را حذف یا غیر فعال کنید و همینطور بسیاری از امکانات دیگر که در آینده توضیح بیشتری خواهم داد.

همچنین این مطالب می توانند شامل تصاویر ، متون ، اسکریپت ها و یا هر چیز دیگری از این نوع باشند .

اگر شما قصد ایجاد وب سایتی را دارید که در آن حجم بسیار زیادی از اطلاعات بصورت روزانه ایجاد و ویرایش می شود ( مانند یک خبرگزاری ) ، به طور حتم شما به یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت خود نیازمندید .

با ذکر یک مثال مفهوم سیستم مدیریت محتوا را برایتان روشن تر می کنم . فرض کنید که شما اکنون 200 کتاب در تخصص های مختلف دارید . حال به دنبال موضوع خاصی در بین این کتاب ها هستید . در مرحله ی اول شما نیاز دارید تا این کتب را در طبقه های کتابخانه ای دسته بندی کرده و طبقات را عنوان بندی کنید . هر کتاب بسته به نوع و محتوایش در طبقه ی مخصوص به خود قرار میگیرد . همچنین هر طبقه می تواند به چند بخش تقسیم شود و بدین شکل جستجوی کتاب ها آسان تر گردد . شما می توانید در کامپیوترتان نام و مشخصات هر کتاب و محل قرار گیری آن را وارد کنید و همانند یک کتابخانه ی مجهز ، در کمتر از چند دقیقه کتاب مورد نظر خود را در میان آن حجم از کتاب ها پیدا کنید . اما بدون چنین امکاناتی ، آیا می توانید به راحتی در میان آن همه کتاب به اطلاعات خود دست پیدا کنید ؟

عملکرد سیستم مدیریت محتوا نیز همینطور است . شما مطالب خود را در آن ایجاد می کنید ، آنها را در بخش ها و زیر شاخه های مختلف قرار می دهید و برای ویرایش ، حذف ، جستجو و سایر عملیات ممکن بر روی آنها ، از امکانات گوناگون نرم افزار مدیریت محتوا کمک می گیرید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی



پایه ریزی : بیان